Badanie „Beauty and the Future”
kompleksowe dane badawcze dotyczące zachowań konsumenckich w branży beauty
To wspólny projekt badawczy wiadomoscikosmetyczne.pl i instytutu badawczego Mobile Institute. Przebadaliśmy dla Państwa ponad 2000 konsumentów kupujących kosmetyki oraz korzystających z różnorodnych usług kosmetycznych. Część wyników i insightów oddaliśmy do Państwa dyspozycji w postaci raportu „Beauty & THE FUTURE” [pobierz raport], natomiast kompleksowe dane o preferencjach klientów branży beauty, ich zachowaniach, decyzjach i ścieżkach zakupowych mogą Państwo poznać korzystając z dedykowanego dostępu do panelu raportowego Mobile Institute.
Jeśli kierujesz marką kosmetyczną, zarządzasz siecią lub e-sklepem w kategorii beauty, przygotowujesz strategię, wdrażasz nowy produkt albo chcesz opracować bądź zoptymalizować komunikację i działania sprzedażowe, wyniki naszego badania będą dla Ciebie kluczowe. Dzięki dostępowi do odpowiedzi ponad 2000 konsumentów, dowiesz się:
• W jakich kanałach komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami, bo konsumenci powiedzieli nam, gdzie poszukują informacji i inspiracji zakupowych oraz w jakich okolicznościach i jak często kupują kosmetyki i czy są to zakupy spontaniczne czy planowane.
•Jakie cechy produktu oraz wartości marki i w którym momencie podkreślać w komunikacji do klientów, bo wiemy, jak wygląda proces decyzyjny (od inspiracji, poprzez analizę ofert i składników aż po zamówienie) podczas zakupu kosmetyków codziennych, nowych, drogich oraz na prezent oraz jak pandemia wpłynęła na zakupy w kategorii beauty.
• Czy inwestować w rozwiązania ekologiczne i komunikować je do klientów, bo sprawdziliśmy jakie znaczenie dla zakupu kosmetyków ma obecnie aspekt ekologii, naturalności, zdrowia i świadomych wyborów.
• Jak zarządzać ofertą, cenami i promocjami omnichannelowo, bo wiemy czy, jak często i na jakich warunkach polscy konsumenci kupują kosmetyki w Internecie, sklepach stacjonarnych i przez aplikacje mobilne.
• Gdzie sprzedawać swoją markę, bo konsumenci powiedzieli nam, w jakich miejscach kupują kosmetyki najczęściej i co ich zachęca, a co zniechęca do zakupu konkretnych marek lub zakupu w konkretnych miejscach.
• Jak pakować produkty wysyłając je do klientów i czy oferować nowe formy przyjazne środowisku, bo wiemy jakie znaczenie ma opakowanie podczas zakupu.
• Czy inwestować w nowe technologie ułatwiające zakup i wdrażać nowe modele zakupowe, bo dowiedzieliśmy się, czy Polacy są skłonni korzystać z innowacyjnych rozwiązań zakupowych i usług beauty.
• Jak budować wizerunek marki i jak wpasować markę w obecny styl życia Polaków, bo wiemy w jaki sposób Polacy dbają o siebie i z jakich rytuałów pielęgnacyjnych korzystają.
• Jakich argumentów używać w komunikacji do klientów, bo sprawdziliśmy jakie typy konsumentów i style zakupowe są najczęstsze w branży beauty.
• Czy inwestować w produkty dedykowane dla mężczyzn i jak konstruować męską komunikację, bo sprawdziliśmy jakimi klientami są mężczyźni i czym kierują się przy wyborze kosmetyków dla siebie oraz czy dbanie o siebie jest według nich męskie.
Na jakie pytania odpowiada nasze badanie?
Badanie zostało zrealizowane na przełomie sierpnia i września 2021 roku z wykorzystaniem metody CAWI – interaktywnych responsywnych formularzy w systemie ankietowym Mobile Institute opinie.mobi dystrybuowanych na stronach internetowych oraz w wysyłce mailowej do panelistów Mobile Institute. Uzyskaliśmy odpowiedzi od 2076 internautów. Wyniki zostały poddane procesowi normalizacji i są reprezentatywne dla internautów w Polsce pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.
Metodologia
W badaniu wzięło udział 50% kobiet i 50% mężczyzn. Struktura wieku badanych wyglądała następująco: 4% osób w wieku 15-18 lat, 15% w wieku 18-24 lata, 33% w wieku 25-34 lata, 24% w wieku 35-44 lata, 17% w wieku 45-54 lata oraz 8% w wieku 55+ lat.
Respondentom zostało zadane pytanie o dokładny rok urodzenia, co pozwala przydzielić ich do jednego z pokoleń, tj. Z, Young Millennials, Old Millennials, Xennials, X, Silver Power.
Próba badawcza jest zróżnicowana pod względem miejsca zamieszkania konsumentów. 17% to mieszkańcy wsi, 9% - mieszkańcy miast do 20 tys. mieszkańców, 11% - mieszkańcy miast 20-50 tys. mieszkańców, 16% - mieszkańcy miast 50-100 tys. mieszkańców, 19% - mieszkańcy miast w przedziale 100-200 tys. mieszkańców, 20% mieszkańcy miast dużych w przedziale 200-500 tys. mieszkańców, a 8% - miast największych o liczbie ponad 500 tys. mieszkańców.
6% badanych zarabia mniej niż 1000 zł / m-c, 15% osiąga zarobki na osobę w gospodarstwie domowym na poziomie 1000-2000 zł /m-c, 38% - zarabia 2000-3000 zł / m-c, 38% - 3000-5000 zł / m-c, 8% - 5000-7000 zł / m-c, a 3% ponad 7000 zł / m-c.
Cena 7999 zł netto + VAT za dostęp do całości badania (12 obszarów badawczych)
Co zyskasz wraz z dostępem do panelu?
• pełne wyniki badania podzielone na 12 obszarów i dostępne dla Ciebie 24/7 gdziekolwiek jesteś - na laptopie, tablecie lub smartfonie
• dane w postaci specjalnie skonfigurowanych i czytelnych wykresów
• interaktywność, czyli możliwość wygodnego filtrowania i grupowania danych oraz porównywania wyników według cech demograficznych i behawioralnych, np. płci, wieku, faktu kupowania w e-commerce czy stylu zakupowego
• widoczność różnorodnych segmentów wraz z ich charakterystyką
• opcję eksportu danych z każdego prezentowanego wykresu do pliku excel lub bezpośrednio prezentacji, którą przygotowujesz, np. dla zarządu
• opcję wygodnego kontaktu z badaczem z Mobile Institute z poziomu panelu, jeśli zechcesz zadać pytanie
Badanie objęło 12 różnych obszarów:
1. Lifestyle i pielęgnacja, gdzie internauci odpowiedzieli m.in. na pytania o to, czy przykładają znaczenie do wyglądu, czy i w jaki sposób dbają o siebie, jaki mają stosunek do własnego ciała, czy mają i stosują rytuały pielęgnacyjne, a także jak się widzą jako klienci branży beauty - czym kierują się podczas zakupów i jakie wartości cenią w markach kosmetycznych.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 899 zł netto + VAT
2. Zakupy kosmetyków: jak kupujemy kosmetyki dla siebie i innych, jakie rodzaje kosmetyków i jak często są kupowane, kim są osoby decyzyjne w zakresie zakupu kosmetyków, jak wygląda kupowanie suplementów diety wpływających na wygląd.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 899 zł netto + VAT
3. Zakupy usług kosmetycznych, gdzie internauci podzielili się informacją czy korzystają z usług beauty, jakich i jak często, w jaki sposób je zamawiają oraz co skłania ich do wyboru konkretnej firmy oferującej usługi, np. fryzjera, kosmetyczki czy masażysty.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 399 zł netto + VAT
4. Zakupy kosmetyków w Internecie: rodzaje kosmetyków kupowanych w e-commerce, częstość zakupów, czynniki zachęcające i zniechęcające do zakupu oraz wpływ pandemii na skłonność do e-zakupów
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 999 zł netto + VAT
5. Mężczyźni jako klienci branży beauty, gdzie zebrane zostały odpowiedzi na pytania o czynniki brane pod uwagę przy zakupie kosmetyków dla mężczyzn i przez mężczyzn, częstość kupowania, kupowanie i stosowanie kosmetyków do brody i włosów oraz korzystanie z usług barbera.
• Dane prezentujemy w panelu wg: wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 999 zł netto + VAT
6. Inspiracje, czyli odpowiedź na pytania, gdzie i od kogo konsumenci czerpią inspiracje do zakupu konkretnych kosmetyków, a także czy nagrody, etykiety, składniki i rekomendacje to czynniki inspirujące do zakupu, jakie są motywy zakupu nowych, nieznanych kosmetyków i czy możliwość testowania wpływa na skłonność do zakupu.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 899 zł netto + VAT
7. Miejsca zakupowe, gdzie konsumenci opowiedzieli nam, gdzie najczęściej kupują kosmetyki (drogerie, e-drogerie, markety, apteki), czy kupują poprzez aplikacje mobilne i dlaczego wybierają te konkretne miejsca.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
999 zł netto + VAT
8. Kanały zakupowe, czyli zakupy kosmetyków offline, online lub mobilnie oraz zależności od okoliczności i kupowanych kosmetyków.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
699 zł netto + VAT
9. Kosmetyki naturalne, gdzie odpowiadamy na pytanie czy konsumenci wiedzą czym jest i jak rozpoznać kosmetyk naturalny, czy kupują kosmetyki naturalne, jak często i dlaczego, a także jakie marki wybierają i czy korzystają z kosmetyków wegańskich.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 799 zł netto + VAT
10. Opakowania, gdzie konsumenci odpowiadają na pytanie o znaczenie opakowania podczas zakupów i skłonność do korzystania z innowacyjnych opcji, np. opakowań zwrotnych.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 499 zł netto + VAT
11. Nowoczesne usługi, czyli odpowiedź konsumentów na pytanie czy i na jakich warunkach kupiliby np. kosmetyki w opcji subskrypcji albo skorzystali z rozwiązań typu VR przy zakupach w Internecie lub innych nowoczesnych udogodnień.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 899 zł netto + VAT
12. Kontakt z marką i Influencerzy, gdzie badani podzielili się swoimi oczekiwaniami odnośnie tego, jak marka powinna reagować na ich zapytania, a także jakich influencerów cenią w obszarze dbania o siebie i wyboru kosmetyków.
• Dane prezentujemy w panelu wg: płci, wieku, pokolenia, wielkości miejsca zamieszkania, poziomu wykształcenia, poziomu dochodów, statusu gospodarstwa domowego, posiadania dzieci, kupowania online, stylu kupowania.
Cena 399 zł netto + VAT
Pierwszy krok to zakup wybranego obszaru lub całego badania Beauty & THE FUTURE. Po opłaceniu zakupu otrzymasz na swój adres e-mail zarówno potwierdzenie zamówienia, jak i dane dostępowe do panelu. Wystarczy, że klikniesz podany w wiadomości link, wpiszesz swój adres e-mail i ustawisz hasło. To wszystko. Od tego momentu możesz zacząć cieszyć się dostępem do ogromnej bazy wiedzy z branży beauty. Jeśli dokupisz kolejny obszar badania, dane pojawią się automatycznie w panelu na Twoim koncie.
Jak uzyskać dostęp?
Mobile Institute
Jesteśmy innowacyjnym i zwinnym instytutem badawczym. Specjalizujemy się w badaniach trendów, zachowań zakupowych oraz omni-commerce. Na zlecenie klientów monitorujemy poziom satysfakcji konsumentów i pracowników oraz przygotowujemy rekomendacje dotyczące CX oraz strategie digitalizacji.
Realizując projekty badawcze, wykorzystujemy nasze własne nowoczesne rozwiązania i wyspecjalizowane produkty, w tym responsywne formularze i widgety do pozyskiwania informacji deklaratywnych i danych behawioralnych oraz panel analityczny do interpretacji wyników. Dzięki temu w pełni kontrolujemy jakość pozyskiwanych danych.
Dostarczamy menedżerom wiedzę niezbędną do podejmowania decyzji, a marki wyposażamy w wygodne narzędzia pozwalające prowadzić stały dialog z konsumentami, zarządzać doświadczeniem zakupowym, rozwijać produkty i zwiększać sprzedaż. Branżę kosmetyczną badamy, analizujemy i opisujemy od ponad 8 lat. Jesteśmy w stałym kontakcie z 200 ekspertami z różnych dziedzin. Na rynku ukazało się ponad 50 naszych publikacji badawczych.
Dostawcą aplikacji jest Mobile Institute (Institute Łagód i Wspólnicy s.j. Al. Solidarności 117/207, 01-140 Warszawa). Dokonanie zakupu dostępu do panelu analitycznego wiąże się z udostępnieniem danych osobowych Klienta do Dostawcy w celu realizacji usługi. Informację o sposobie przetwarzania danych przez Mobile Institute otrzymasz bezpośrednio od dostawcy po zalogowaniu do panelu.
© 2021 Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. All Rights Reserved.