Wpływ znaku
na decyzje zakupowe konsumentów
Z danych Mobile Institute* wynika, że aż 36% badanych kupujących kosmetyki bierze pod uwagę rankingi i nagrody, które zdobył dany produkt. Przede wszystkim są to przedstawiciele pokolenia Silver Power, ale także najmłodsi konsumenci i osoby zamożne, zarabiające powyżej 5000 zł miesięcznie, a więc wydające na kosmetyki odpowiednio więcej.
Według GfK Polonia** wynika, że blisko 60 proc. konsumentów zwraca uwagę podczas zakupów na oznaczenia na opakowaniach produktów informujące o wyróżnieniu produktu w badaniach konsumenckich. Tego typu komunikacja wyraźnie pomaga w podejmowaniu decyzji o wyborze produktów w sklepach.
W branży kosmetycznej niezwykle ważne jest wyróżnienie innowacji. Pod względem wprowadzania nowości jest to najbardziej dynamiczny sektor, a zarazem przesycony markami i produktami. Co roku firmy kosmetyczne wprowadzają na rynek 20-30 proc. nowości. Co warte podkreślenia, tylko ok. 10 proc. nowości utrzymuje się na półkach sklepowych dłużej niż 12 miesięcy. Przy takiej konkurencyjności i rotacji, kluczowe dla sukcesu nowego produktu (i produktu w ogóle) jest zbudowanie odpowiedniej widoczności w sklepach, wyróżnienie produktu.
To zjawisko dotyczy także internetu, w którym sprzedaż kosmetyków dynamicznie rośnie. Internet pozwala na lepsze targetowanie klientów, spersonalizowanie oferty i dynamiczne ustalanie cen. Jednak już teraz mamy do czynienia z rozdrobnionym rynkiem e-commerce, na którym każdego dnia pojawiają się nowi sprzedawcy internetowi i nowe marki, co jest wyzwaniem dla utrzymania lojalności klientów. Każde oznaczenie, które może zwrócić uwagę klienta na produkt i zarekomendować mu jego używanie jest niezwykle istotne.
* Raport Beauty & the Future 2021
** GfK Polonia, Badanie konsumenckie Najlepszy Produkt 2022 - Wybór Konsumentów
Testowanie
Testujemy wszystkie kosmetyki i akcesoria kosmetyczne.
Testy zgłoszonych produktów przeprowadza Agata Grysiak, redaktor portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.
Film z przeprowadzonego testu lub materiał merytoryczno-graficzny zostanie udostępniony na wiadomoscikosmetyczne.pl oraz w mediach społecznościowych portalu.
produktu
Wiadomoscikosmetyczne.pl to branżowy portal o ugruntowanej pozycji na rynku. Stanowi on przegląd najważniejszych informacji z rynku kosmetycznego i szybko zmieniającego się drogeryjnego handlu. To najnowsze dane o firmach kosmetycznych, ich rozwoju i inwestycjach na polskim oraz eksportowych rynkach, o ekspansji sieci drogeryjnych i integracji drogeryjnego handlu.
Wiadomoscikosmetyczne.pl to także szereg interesujących wywiadów, prognoz i opinii praktyków oraz ekspertów. To również urodowe porady, opracowania dotyczące wiodących segmentów, trendów i innowacyjnych rozwiązań w kosmetycznych kategoriach.
Statystyki: portal wiadomoscikosmetyczne.pl odwiedziło w 2021 roku ponad 500 000 użytkowników, notując w samym grudniu 2021 r. ponad 77 000 czytelników.* W naszych social mediach obserwuje nas ponad 5000 osób na Linkedin, ponad 7000 użytkowników na Facebooku oraz blisko 1000 followersów na Instagramie.
Portal wydaje również newsletter, który trafia do ponad 5600 subskrybentów.**
* Dane Google Analytics
** Dane na dzień 03.08.2022 r.
Janda
kosmetyki dla cery dojrzałej Kriology i Dermo-Infusion
Naturro - nowa linia pielęgnacyjna od Silcare
Nowa linia So!flow by VisPlantis
Weźmiemy
Twój produkt
pod lupę!
Co zyskasz?
i zgłoś swój produkt
formularz
Wypełnij
Skontaktuj się z nami:
Bożena Graczyk
Agata Grysiak
© 2021 Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. All Rights Reserved.