Kobiety stanowią ponad połowę internautów robiących zakupy online. Zdrowie i Uroda to jedne z najczęściej wybieranych przez nie kategorii zakupów. Tak wynika z najnowszego raportu Ceneo „E-commerce w Polsce. Trendy zakupowe 2022”. Obie kategorie znajdują się też w czołówce całego rankingu Ceneo pod względem udziału w ruchu i wartości koszyka zakupowego.
Polacy przenoszą swoje zakupy do internetu. Decyduje o tym nie tylko wygoda, ale także poszukiwanie niższych cen. Według danych z najnowszego raportu „W kryzysie do e-commerce" Mobile Institute przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że aż 78 proc. respondentów biorących udział w badaniu przekierowało swoje zakupy do internetu kategoria po kategorii, by optymalizować wydatki, a 56 proc. zamierza kontynuować lub rozpocząć ten proces.
To bardzo dobre informacje. Gorsze są te, które mówią, że e-commerce spowalnia i nie będzie miał już takiej dynamiki, jak w latach poprzednich, a Ci, którzy będą chcieli sprzedawać online będą musieli zmierzyć się z szeregiem regulacji prawnych, z chudnącym portfelem konsumentów, presją na ceny, spadającymi marżami i rosnącymi kosztami obsługi e-klientów.
Jak utrzymać się na rynku w obliczu tych wyzwań i gdzie szukać swojej przewagi konkurencyjnej? Możliwe scenariusze rozwoju e-commerce w sektorze kosmetycznym oraz wskazówki, jak działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, znajdziecie Państwo w kolejnym z cyklu webinariów szkoleniowych WK Studio.
Webinar „E-commerce, perspektywy dla rynku kosmetycznego i czynniki, które będą warunkować dalsze utrzymanie się e-biznesów na rynku” poprowadzi Tomasz Choroszewski, Chief Strategy Officer w agencji marketingu precyzyjnego K2 Precise.
Agenda webinaru
1. Rynek e-commerce
2. Beauty na tle pozostałych segmentów w e-commerce
Jeden z trzech koni pociągowych rynku e-commerce
3. Elementy odpowiedzialne za wzrost segmentu
a) Inflacja cenowa
b) Penetracja populacji i demografia
c) Uchodźcy
4. Efekt wojny a zachowania konsumenckie w e-commerce
a) Negatywne nastroje
b) Presja na cenę
c) Znaczenie marki
5. Gdzie szukać wzrostu w kryzysie?
a) Dane i precyzyjny marketing
b) Marka i jakość
c) Polityka cenowa i benefity
d) Content is still King
6. Rekomendacje
Ekspert
Absolwent Uniwersytetu SWPS na wydziale Psychologii w Warszawie. Doświadczony manager związany z rynkiem mediów interaktywnych od ponad 18 lat. Ekspert w zakresie strategii mediowych i optymalizacji sprzedaży online dla marek Retail i FMCG; komentator rynkowy, prelegent, autor publikacji branżowych o tematyce związanych z efektywnością mediów. W agencji K2 Precise odpowiedzialny między innymi za bieżący rozwój sprzedaży online wielu klientów z kategorii Beauty & Fashion.
Sprawdź nasz webinar i poszerz swoją wiedzę!
© 2021 Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. All Rights Reserved.