Zapraszamy na webinar WK Studio

Mężczyzna w świecie beauty – nisza o wielkim potencjale

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
OBEJRZYJ NAGRANIE

Według raportu PMR, w Polsce rynek kosmetyków rośnie nieprzerwanie od 2006 roku w średnim rocznym tempie 4 proc. Tendencji wzrostowej nie zaszkodziła pandemia, choć wzrost ten był w 2020 roku nieco mniejszy (1,6 proc.). W bieżącym roku tempo wzrostu rynku kosmetyków ma ponownie wynieść ponad 4 proc., a wartość rynku szacowana jest na 26,1 mld złotych.

Jak podaje KPMG mężczyźni wydają rocznie tylko na kosmetyki i akcesoria do golenia prawie 850 mln zł. Potwierdza to, że rynek kosmetyków dla mężczyzn to wciąż nisza o ogromnym potencjale wzrostu, biorąc chociażby pod uwagę wartość i trendy w męskiej pielęgnacji na rynkach zagranicznych.

Coraz więcej mężczyzn sięga nie tylko po produkty higieniczne, ale również po specjalistyczne kosmetyki pielęgnacyjne i korzysta z usług salonów kosmetycznych i medycyny estetycznej. Męska kategoria wystrzeliła dzięki modzie na zarost. To już nie tylko kosmetyki do stylizacji włosów, ale także do pielęgnacji i stylizacji brody. Z raportu Beauty & the Future 2021 wynika, że już 13 proc. młodych mężczyzn z Pokolenia Z korzysta z usług barbera. A aż 47 proc. przyznaje, że zdarzyło im się podczas wizyty kupić produkt przeznaczony do brody lub włosów. 61 proc. chciałoby otrzymać darmowe próbki kosmetyków. W 2020 r. hasło „męski styl brody” było cztery razy częściej wyszukiwane na Platformie Pinterest niż rok wcześniej.

Dane światowych koncernów pokazują, że również w szybkim tempie rośnie sprzedaż kosmetyków do makijażu w liniach przeznaczonych dla mężczyzn i coraz więcej celebrytów firmuje takie marki swoją twarzą.


Mężczyźni są lojalnymi klientami – przywiązują się do marek i nie oszczędzają na kosmetykach, do których są przekonani. Doceniają ekskluzywność produktów i chcą mieć kosmetyki tylko dla siebie w typowo męskim designie. Bardzo cenią ekspercką poradę. Są otwarci na profesjonalne usługi beauty, ponieważ chcą jak najdłużej czuć się i wyglądać młodo.

O mężczyznach jako konsumentach, o tym, jakie perspektywy ma przed sobą segment kosmetyków i usług skierowanych do mężczyzn i dlaczego warto w nie inwestować w biznesie porozmawiamy podczas webinaru „Mężczyzna w świecie beauty – nisza o wielkim potencjale”. Zapraszamy do udziału!

OBEJRZYJ NAGRANIE

Mężczyzna w świecie beauty – nisza o wielkim potencjale

O czym będziemy rozmawiać?

Konsument

Typy męskich konsumentów.
Mężczyzna jako konsument, co, dlaczego i jak kupuje? Kto wpływa na decyzje zakupowe mężczyzn? Media społecznościowe, znajomi? Znaczenie profesjonalnej porady.
Mężczyzna – klient salonów beauty.

Szanse na wprowadzanie rynkowych nowości skierowanych do mężczyzn.
Wydatki mężczyzn na kosmetyki i usługi kosmetyczne.

Rynek kosmetyków dla mężczyzn – wielkość i wartość rynku

Rynek

Szanse

Dlaczego warto inwestować w produkty i usługi skierowane do mężczyzn?
Perspektywy rozwoju rynku beauty w segmentach skierowanych do mężczyzn. Jak zarabiać na męskich trendach?


Trendy

Partnerzy:

O webinarze

Poznaj zaproszonych prelegentów

Maciej Adamaszek

Prezes Ferrum Labs i twórca marki True men skin care

Analityk, menedżerka ds. rozwoju firmy badawczej Mobile Institute

Katarzyna Wielgosz-Żerdzicka

Ekspert branży beauty, założyciel projektu Beauty Razem, CEO Akademii Sztuki Piękności, szkoleniowiec-praktyk biznesu beauty

Szkoleniowiec, trener, mówca, od 2000 r. dyrektor Akademii Sztuki Piękności. Z branżą związany od drugiego roku życia. Twórca Beauty Razem, 60-tysięcznej społecznej Grupy Wsparcia z motto „Nie oceniaj. Dziel się dobrem". Stale obecny w 200 mediach ogólnopolskich, biznesowych i branżowych. Wynegocjował 1 mld zł tarczowego wsparcia, zapobiegł lockdownowi w salonach kosmetycznych na jesieni 2020 r. i współtworzył wytyczne sanitarne dla salonów. W kryzysie zorganizował dla Grupy wsparcie prawne, biznesowe, księgowe, psychologiczne, lobbying, wiedzę medyczną i motywację. Przeciwnik hejtu i fake news.

Karierę zawodową rozpoczął w wieku 21 lat, studiując jeszcze na wrocławskiej AWF. Przeszedł całą ścieżkę od przedstawiciela handlowego do dyrektora sprzedaży w międzynarodowych koncernach FMCG: Mars, Cadbury-Wedel, Alima Gerber, w Polsce i Europie Centralnej. Zbudował od podstaw sieć 20 kawiarni pod marką „W Biegu Cafe” oraz sieć restauracji „Charlie Food & Friends” działającej w Polsce i Czechach. Po ponad dwóch latach intensywnego researchu europejskiego rynku kosmetycznego stworzył jedną z pierwszych w Polsce, a pierwszą w segmencie premium męską markę kosmetyczną – true™ men skin care. Prywatnie tata dwóch córek, entuzjasta sportu, maratończyk i triathlonista, ukończył zawody IRONMAN na pełnym dystansie. Prezes FerrumLabs, które po niespełna 9 miesiącach na rynku pozyskało ponad 1,2 mln zł na rozszerzenie asortymentu kosmetyków oraz zwiększenie skali produkcji.

Menedżerka do spraw rozwoju w nowoczesnej firmie badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami, m.in. widżety dedykowane e-commerce oraz społeczności wokół marek. W Mobile Institute jest odpowiedzialna za kontakt z klientami oraz koordynację współpracy w ramach realizowanych projektów badawczych. Zajmuje się aktywnie rozwojem biznesu, koordynacją projektów oraz implementacją rozwiązań wspierających firmy w pozyskiwaniu wiedzy o konsumentach. Swoją wiedzę i wieloletnie doświadczenie eksperckie budowała pracując na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych firmach operujących na rynku domestic oraz duty free w obszarze zarządzania placówkami, zarządzania procesowego, sprzedaży i rozwoju. Zarządzała bardzo dużymi grupami pracowników w różnych lokalizacjach rozproszonych po całej Europie.

PROWADZĄCA

Katarzyna Bochner

Zarejestruj się

i zyskaj dostęp do nagrania

webinar: Mężczyzna w świecie beauty – nisza o wielkim potencjale

Chcesz zorganizować webinarium?

Skontaktuj się z nami:

Bożena Graczyk

Dyrektor Sprzedaży

Wiadomości Kosmetyczne

Joanna Kiełbasa
Project Manager
+48 730 014 502

Kontakt w sprawach technicznych i organizacyjnych:

© 2021 Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. All Rights Reserved.